Tot ce trebuie să știi despre serviciul de transport mobilă în România

Cere oferta

Serviciul de transport mobilă există parcă dintotdeauna, deși în prezent reprezintă un segment de activitate bine conturat, ca parte a transportului rutier de mărfuri. Cum arată acest serviciu în România și cine se poate bucura de el? Care este specificul local? Care sunt provocările privind mobilierul și ce fenomene se produc? Îți oferim câteva răspunsuri în ceea ce urmează.

Cum a apărut serviciul de transport mobilă

Cerințele de transport provenite din partea persoanelor fizice și juridice privind mobila au condus la apariția a noi și noi soluții din partea transportatorilor de marfă, până când a prins contur această nișă a transportului de mobilă. Pe parcurs s-au înființat și primele companii axate pe serviciul de transport mobilă, datorită orientării către client ajungând până într-acolo încât serviciul de transport mobilier este astăzi un serviciu complex, distinct, cu o abordare aparte.

Transportul de mobilă are un specific: se concentrează pe dar nu se limitează la mobilă. De multe ori, implică și bunurile din interiorul sau de pe rafturile pieselor de mobilier – marfa transportată putând cuprinde orice bun dintr-o locuință sau dintr-un sediu de firmă. Ar fi contraintuitiv ca o bibliotecă să fie dusă în altă parte, dar nu și cărțile din ea, așadar bunurile acestea vin întotdeauna la pachet cu mobila. Cu toate acestea, piesele de mobilier sunt bunurile cele mai voluminoase, motiv pentru care denumirea generică rămâne aceasta.

Cine apelează la acest serviciu și în ce scop

La acest serviciu apelează atât persoanele fizice, atunci când își cumpără o locuință nouă sau își schimbă chiria ori când își face mobilă pe comandă și fabricantul nu asigură livrarea, cât și persoanele juridice, care fie își mută sediul social sau înființează ori mută un punct de lucru, fie are de dus/adus mobilier în/din străinătate. La fiecare asemenea solicitare, o firmă de transport mobilă din România, dacă este profesionistă și dezvoltată, poate răspunde pozitiv.

Fiindcă mobilierul se poate dovedi cu adevărat masiv, greu, cu piese complexe ce trebuie uneori demontate și cu lacuri și oglinzi sau alte finisaje ori elemente decorative care se impun protejate foarte, foarte bine în timpul manevrării și transportului, o mână de ajutor pricepută este întotdeauna binevenită. Există tehnici de ambalare, de manipulare a mobilei, aplicate de profesioniști tocmai pentru a nu deteriora mobila ori interiorul și pentru a minimiza riscul de accidentare.

Ce activități include un transport de mobilă

Sunt binevenite chiar mai multe astfel de mâini pricepute care ajută, inclusiv în ceea ce privește pregătirea anterioară a mobilei în scopul mutării, prin desprindere, demontare, ambalare, scoatere din imobil și, la adresa de destinație, reluarea operațiunilor, numai că în ordine inversă: scoaterea din autospeciala de transport și plasarea bunurilor în încăperile de destinație – comoda TV, în living, patul, în dormitor, biroul cel mare, în biroul directorului etc., apoi dezambalare și chiar montaj mobilă, dacă se dorește.

Pentru anumiți prestatori, acest serviciu include mai puține astfel de activități, iar pentru alte firme de profil, le cuprinde pe toate. Este la latitudinea fiecărei companii. Ceea ce nu poate însemna transport mobilă, dar care poate fi legat de el, este partea de depozitare mobilă sau cea de debarasare mobilă. Se numesc servicii auxiliare, prestate de firmele de profil tot pentru a răspunde nevoilor clienților cât mai bine.

Deja știi în ce constă. Află acum și cât costă

Un transport de mobilă are mai multe elemente de cost, fiindcă se regăsesc mai mulți factori, care îi influențează prețul. Totul pornește, desigur, de la volumul și greutatea mobilei. Mobila dintr-o garsonieră încape într-o dubă fără prea mari cazne, mai ales dacă, spre exemplu, corpul de bibliotecă este demontat/ dezasamblat.

Un sediu de firmă, însă, cu douăzeci de birouri și scaune de birou, cu masa mare din sala de ședințe și cu alte asemenea piese grele și masive de mobilier, are nevoie de un camion mai mare pentru a fi mutat, chiar de un tir, cu care să fie efectuate unul sau chiar două drumuri.

Cum se obține costul estimativ de transport

Consumul de carburant per kilometru crește dacă marfa cântărește mult. Pentru o autospecială de transport, taxele auto și cele pentru acces la infrastructura rutieră sunt mai mari decât la un simplu autoturism, iar dacă este vorba de transport internațional de mobilă, vorbim de costuri adiționale. De asemenea, durata mai mare petrecută pe traseu înseamnă o parte mai mare din salariul șoferului. Chiar și pe timpul pauzei impuse de legislația din transporturi, șoferul este plătit.

Încă un aspect: o firmă serioasă, mai ales una nișată pe transportul de mobilă, va avea marfa asigurată prin polița CMR, iar o mică parte din costul cu aceasta va reprezenta element de cost pentru transportul în cauză.

Companiile de transport mobilier sunt asaltate

Există atâtea elemente de cost și, totuși, rezultă un cost total atât de avantajos pentru clienți încât aceste firme sunt practic asaltate de doritori, mai ales în contextul în care se manifestă o creștere continuă a numărului de mutări și a frecvenței schimbărilor de acest tip. Probabil că reprezintă încă o reacție la restricțiile din perioada pandemică; probabil că reprezintă un curaj insuflat de evoluțiile pozitive din infrastructura de transport și din mediul de business din România ultimilor ani.

Un motiv ar mai putea fi și faptul că unii români se întorc din străinătate și își renovează sau cumpără locuințe ori își inființează afaceri. Un alt fenomen social prezent este acela că unii români din orașele mari se mută în localitățile mai mici din vecinătate, din zona metropolitană. Procedează așa din dorința de a schimba mediul cu unul mai liniștit sau de a se reinventa din punct de vedere profesional – este cazul celebru al celor ce demisionează de la jobul din corporație pentru a-și deschide o afacere agricolă sau în domeniul HoReCa.  

Mobilierul se cumpără și vinde în cantități mari

Poate că niciuna dintre evoluțiile socio-economice de mai sus nu ar conta acum dacă nu ar implica mobilă. Dar implică, și încă cum! Magazinele de mobilă înregistrează volume uriașe vândute – nu ar putea face asta fără promoții însemnate sau fără discounturi, dar, chiar și așa, mobila se cumpără, iar cumpărătorii apelează la firme de mutări mobilă ca să se poată alege cu totul deja instalat și chiar montat, dacă se dorește, fără lovituri, zgârieturi – și fără deteriorări ale mobilei pe transport, deci fără surprize neplăcute.

În paralel, multă mobilă românească ia calea exportului, iar în aceste proiecte se implică numai acele companii de transport de mobilă care au capacitatea și experiența de a pleca la drum lung cu mobilier în valoare de zeci și sute de mii de euro și a ajunge la destinația europeană la timp și în siguranță.

Transportul de mărfuri în sine este pe creștere

Sectorul transporturilor de mărfuri este unul în continuă creștere: transportul național de mărfuri este un veritabil furnicar, de asemenea și transportul internațional de mărfuri, cu precădere cel din comunitate (comunitatea europeană).

Anii pe care îi traversăm sunt ani în care fondurile europene saltă binișor sectorul transporturilor, mai ales în condițiile în care pragul psihologic de o mie de kilometri de autostradă și drum expres tocmai ce a fost depășit. În atare condiții, serviciul de transport mobilă este cu siguranță solicitat în România, iar din fericire are și cine să îl presteze.

De serviciu poate beneficia absolut oricine

O firmă profesionistă de mutări mobilă privește, așadar, mutarea unei garsoniere, cu câteva corpuri de mobilă și atât, precum o rutină, profesionalismul și eficiența intrând deja în reflex la nivelul întregii firme, de la expertul în logistică ce ia în calcul toți factorii și toate resursele și vine cu estimarea de cost și până la hamalii trimiși la lucrare, care colaborează perfect unul cu celălalt și împreună cu clientul beneficiar – posesorul mobilei.

Până și cei care caută mobilă second hand pe platforme online ori grupuri din social media pot apela cu încredere la profesioniștii în mutări mobilă, pentru că, deseori, cumpărătorii nu dețin sau nu pot împrumuta un autovehicul suficient de încăpător încât să preia mobila din anunț. Pentru un onorariu rezonabil oferit transportatorului de mobilă, cei care caută mobilă mai ieftină, totuși bună și pe gustul lor, în sfârșit o pot obține.

Completează formularul și beneficiază și tu!

Cam aici ne oprim cu prezentarea transportului de mobilă din România și a contextelor datorită cărora acest serviciu își găsește utilitatea și își dovedește popularitatea. Dacă ai citit până aici, este semn că subiectul te interesează cu adevărat, lucru care ne bucură – și că ești deja interesat/ă de ce facem noi, lucru pentru care îți mulțumim.

Un singur lucru mai trebuie să menționăm legat de serviciul de transport mobilă: totul începe odată cu completarea unui prietenos formular de contact, formular ce va fi citit rapid dar cu atenție de un specialist în logistică. Cel puțin, așa pornește magia la noi, SprintMove Relocation – și nu se mai oprește decât la destinație, cu mobila transportată, dar și poziționată și montată, cu toate lucrurile din jur la locul lor. Abia acum putem spune că ți-am relatat tot ce trebuie să știi despre serviciul pe care îl prestăm.

envelopephone-handsetmap-markerclockmenuchevron-down